SHAKLEE GLA COMPLEX: Testimonial & Consumer Review

Selesai membaca Al-Quran, surah Ar-Rahman selepas solat Isyak tadi, Yani mempunyai sedikit kekuatan untuk meneruskan cerita mengenai produk shaklee kegemaran Yani ini iaitu GLA Complex. Untuk pengetahuan sahabat semua, Yani kini memang tak pernah missed untuk mengambil GLA complex setiap bulan.

Akibat dari masalah tekanan darah rendah setiap kali datang uzur (period) serta keadaan kesihatan dalam minggu sebelum datang uzur (pre-menstrual syndrom) yang agak mengganggu prestasi kerja harian Yani di pejabat dan juga Yani mengalami masalah senggugut serta pengeluaran darah period yang agak banyak hingga menyebabkan yani sering mengambil MC pada hari pertama dan kedua datang period.

Yani memang tak tinggal GLA Complex, tapi cara pengambilan Yani agak berbeza kerana bukan sahaja membantu atasi masalah berkaitan uzur malah Yani gunakan GLA Complex sebagai gantian kepada pil perancang. Yani sebelum ini memang tak boleh makan pil perancang. 

Malah tak dinafikan GLA Complex turut membantu Yani melambatkan proses penuaan. Umur Yani menginjak ke usia 42 tahun di tahun 2017 nanti.



Berikut penerangan secara ilmiah tentang produk GLA Complex SHAKLEE, dimana Yani tuliskan semula di sini penerangan dari buku panduan nutrisi yang dikeluarkan oleh team SID shaklee sebagai panduan:

Sumber asli GLA adalah gabungan 17% hingga 25% Borage Seed, 15% hingga 20% Blackcurrant dan 7% hingga 10% Evening Primerose Oil (EPO)
  • Borage Seed merupakan herba tradisi yang dipercayai oleh orang Barat. Ia membantu merawat Ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
GLA Complex bantu mengawal selia hormon estrogen dan testosteron dimana GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita. Memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

GLA Complex juga membantu melambatkan monopaus dengan membaiki keadaan monopaus seperti hot flashes, insomenia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan GLA Complex dalam tempoh jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

GLA Complex turut membaiki prostatomegaly, iaitu memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.

GLA Complex tinggi antioksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh sekaligus bantu menentang pertumbuhan sel kanser atau tumor.

GLA Complex memperbaiki inflamasi kulit, seperti eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatism, Artritis.

GLA Complex menghalang komplikasi diabetes iaitu bantu merendahkan kadar gula darah. Berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

GLA Complex bantu proses pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan. Ia merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan cantik. Dicadangkan mengambil GLA complex semasa perut kosong untuk mengelakkan keasidan hiper.

GLA Complex menghalang tekanan darah tinggi dimana ianya bantu menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

GLA Complex juga memperbaiki tekstur rambut dengan membaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.


GLA Complex bantu menangani masalah Hiperaktif and Autisma (ADD/AD HD) kanak-kanak.

🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼

Antara testimonial GLA Complex daripada penguna GLA Complex sebagaimana berikut:

Testimonial 1:

  • Testimonial bantu atasi masalah senggugut. Pengguna (Jaycee Lee) mendakwa bahawa beliau tidak lagi bergantung kepada  pain killer bagi mengatasi masalah senggugut selepas mengamalkan GLA Complex.
"My saviour for menstrual pain..no more rely on the pain killer every month to cure the pain..thanks to GLA complex make me feel better and live better - Jaycee Lee"

Testimonial 2:

  • Has Liza: GLA Complex salah satu produk yang saya sendiri amalkan dari dulu hingga sekarang kecuali semasa pregnant. Dulu selalu order dengan kawan-kawan bermula dari 2012/13. Sekarang saya sendiri yang jual. Perkara yang baik kita kongsi bersama-sama. Tak salah untuk mencuba. Kita hanya berusaha, cepat atau lambat dari Allah semuanya.




Testimonial 3:

  • Alhamdulillah Sihat...Yang seronoknya sejak amal GLA I sudah tidak senggugut lagi. Terima kasih Rin. Lagi satu jeragat I makin pudarlah. Sebab GLA ke? Sebab GLA lah sebenarnya masalah jeragat menjadi semakin pudar. Bonus kulit bertambah ok hanya dengan usaha mengamalkan GLA complex untuk bantu atasi masalah senggugut.


Testimonial 4:

GLA Complex bantu penguna kembalikan period yang normal. 3 bulan tidak datang haid kerana haid tidak normal. Setelah mengamalkan GLA complex, penguna ini telah datang period secara bulanan. serta masalah senggugut turut hilang.


Testimonial 5:

Penguna ini 5 bulan tidak datang period. Setelah mengambil GLA Complex selama 2 minggu, beliau didatangi haid.


Anda juga boleh memperolehi maklumat mengenai GLA Complex SHAKLEE di KEDAI SUPLEMEN CHE KU


Comments

Popular posts from this blog

Pertama Kali Yani Mencuba Memasak Ikan Terubuk Masin Sarawak Goreng Bawang

Mentimun (Khiyar); Makanan Sunnah dan Petua Putihkan Kulit